WEBMISTRESS DISCLAIMER TAGBOARD

Hello creatures! Welcome to my blog! Click the tabs above to explore my blog. Constructive criticisms are highly appreciated. Don't forget to leave a comment!


The Diva
Photobucket


Home Sweet Home

Tired? Let's Go Home! -click me-


Remember?

2012 February 이월
2012 January 일월
2011 December 십이월
2011 November 십일월
2011 October 시월
2011 September 구월
2011 August 팔월
2011 July 칠월
2011 June 유월
2011 May 오월
2011 April 사월
2011 March 삼월

Friends?

|

Chat with me!
T --> D? Whad Dhe Hell?
Written @ 16:18
buat --> buad, sangat -->sangad, lambat--> lambad, kalau mcm tu Hang Tuah jd Hang Duah la?

Ni satu lagi pesen tulisan zaman sekarang. entah dari ceruk mana datangnye aku pn xtau. kene pergi tanya org yg guna perkataan mcm ni lah. Dah elok2 lidah tu x pelat nak pergi pelatkan, yg tak pergi pelatkan lidah die pergi pelatkan jari. Bagi aku tulisan mcm ni tulisan org mengada-ngada je. Boleh x korang masuk kelas kemahiran bertutur atau menulis/menaip secara normal? nak jugak aku dengar mcm mane bunyi T dgn D tuh. x berkesempatan nk g kelas2 mcm tu? xpe2 biar aku terang kan sket.
T untuk TUKUL, nak sebut T, TUH TUH TUH okey? hujung lidah bergetar di bahagian gigi sebelah dalam. bukan DUKUL yer.
D untuk DOLPHIN, DUH DUH DUH okey? hujung lidah bergetar di lelangit, bukan TOLPHIN yer..
kalau susah sgt la.. pergi la belajar balik ABC with Phonics sound, pergi beli buku ABC yg siap ade CD. tak mampu? xpe, nanti aku bagi pinjam yg anak sedara aku umur setahun lebih punya..amacam?