WEBMISTRESS DISCLAIMER TAGBOARD

Hello creatures! Welcome to my blog! Click the tabs above to explore my blog. Constructive criticisms are highly appreciated. Don't forget to leave a comment!


The Diva
Photobucket


Home Sweet Home

Tired? Let's Go Home! -click me-


Remember?

2012 February 이월
2012 January 일월
2011 December 십이월
2011 November 십일월
2011 October 시월
2011 September 구월
2011 August 팔월
2011 July 칠월
2011 June 유월
2011 May 오월
2011 April 사월
2011 March 삼월

Friends?

|

Chat with me!
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
Written @ 01:01
saya, penyimpan cap ayam brand( aku bukan kturunan raja, xdela cap mohor ye,^.^), dgn ini mengisytiharkan, bahawa tarikh hari raya jatuh pada hari esok...
mesti korg dok tercongok dpn tv tggu ucapan ni kan? pastu hooray2 la satu rumah, pastu terus la lari kluar bakar duit mak bapak korang(mercun) kan? Sebelum tu, aku nak ucap, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI to my family, friends..and fools..

kt cni aku nak bg maksud raya dlm konteks aku. raya pd aku bla smua family aku ada sama duk semeja mkn mskan mak aku.,abang,kakak,ayah,mak dan nenek aku. cukup. bukan krna baju baru, bukan krna ziarah saudara, bukan krn masak rendangnye...
dr kecik lg aku da dididik utk sambut raya sesimple yg boleh. baju baru? bila2 nk pki baju baru mak aku blikan., nak mkn rendang? ckp je, nt mak aku masakkn. nak ziarah sedara? rase2 da lama x ziarah, satu fmly g mlwt dorg. mintak ampun mintak maap? aik? xkn nk tggu dosa bertambun setahun bru nk mintak maap time hr raya? da wat salah tros mintak maap je la kan? so, bg aku raya ni xde spesel mana pun. aku pun xde la nk main mercun sbb aku tau natang alah tu merbahaya. xmau la aku feymes sbb muka aku tpampang di dada2 akhbar malaya kerana: 'seorang gadis hilang jari kerana mercun', rela lg aku feymes kt surat khabar sbb dpt straight a spm.
bg aku, raya skang ni pun lebih kpd pesta bukan lg kpd ibadah., tak percaya? raya adalah pesta menayang baju baru kpd saudara mara, rakan2 dan mereka2 berkaitan, tak lupa juga menayangkan barang kemas smpi ke pinggang, bersalam-salaman tak kira pantang larang, bertepuk bertampar sesama saudara yg bukan mahram, masak terlebih smpi dibuang2, yg x pernah puasa tu la yg beraya sakan, muka x pernah semayang tp solat aidilfitri kt masjid tu muka die la 1st terpampang., 
ni bukan aku main saje cakap eh, aku tulis ni bdasarkan ape yg aku perhati.,  dan cubalah perhati sekeliling, mmg ni pun realiti skang kan?


dan akhir kalam, aku ucapkan slmt hr raya skali lg kpd smua, jgnlah rosakkn ibadah worth 1 month krn hr raya yg beberapa hr shja ni..wassalam...