WEBMISTRESS DISCLAIMER TAGBOARD

Hello creatures! Welcome to my blog! Click the tabs above to explore my blog. Constructive criticisms are highly appreciated. Don't forget to leave a comment!


The Diva
Photobucket


Home Sweet Home

Tired? Let's Go Home! -click me-


Remember?

2012 February 이월
2012 January 일월
2011 December 십이월
2011 November 십일월
2011 October 시월
2011 September 구월
2011 August 팔월
2011 July 칠월
2011 June 유월
2011 May 오월
2011 April 사월
2011 March 삼월

Friends?

|

Chat with me!
kuiz arab
Written @ 20:45
assalamualaikum...pertama skali saya nk ucap alhamdulillah atas kmenangan skolah kami dlm kuiz arab baru2 ni (2/7/11) yg diadakn d TAHAP.,hr ni spatutnya ade larian 1murid 1sukan sluruh msia..aku pn lari jugak.. lari dr 1murid 1sukan 1malaysia secara legal. haha~

830.a.m.:- ketibaan d SMKA TAHAP, pusing2 keliling..awat sunyi nau..mcm slh tempat je.. pusing2 lg, bru jmpa meja pdftrn.. pastu usha2 lg..npe skolah len dtg pki bju kurung bese..kami bertiga:" wei, kite salah majlis ni!!" tgok2 lg..la, rupenye ade lg org yg btol2 salah majlis dr ktorg nih...(baju mcm kat runway you~) 
- berborak2, kebosanan xtau ape nk wat,.,ptndgn kul 10, kalo tau kul 9 bru dtg.. pusing2 keliling skola, g cop tmpat kt blik kuiz tuh..

1000 a.m: smua pserta ambil tmpat, skola2 len suma bukak buku, apa kes?? ktorg dtg mmg niat xnk menang. dtg utk sijil,bukan nk menang, kalo menang pn dkira bonus..
cqah: wey, ko xnk bukak buku ke?
tasha: xpayah2,,kte buat muka hebat je..
aku: btol2, aku nak blik awal..leh g pusing2 bandar..haha
then, juri hakim dtg la..stelah habis mgucapkn salam..aku igt die nk borok bm., skali die g bantai arab,,"sanabda'  almusabaqah..." mau ternganga aku kt ctu, da la xphm ..sket2 tu bolehla,tp kalo laju2 aku hanya mampu angguk je la..bila die tanya "fahimtu?", dak2 sek agama je jwb "fahimna.." *oi2, ape plak fahimna?? aku xphm la!! korg je yg phm!!*
-pertandingan bermula; juri tu baca soalan dan arahan dlm 100% arab, n ktorg tulis jwpn dlm kertas kosong., memandangkn aku xtau nk jwb ape..aku pndg juri tu dgn muka confident., muka 100% betul. pdhal aku wat2 tulis jer..
-soalan terakhir yg plg aku tak puas hati..: siapakah tuan penulis kitab balaghah? *mampus aku tawu weyy!!*
-ptndgn tamat; kmi pon kluar mlencong2 sana cni, bincang2 soklan td..aku igt aku jer yg rongak ktas jwpn tu.. cqah n tasha pn sama,.even budak sblh aku pn sama...
-maka kami merendek d skitar skola, mengagumi bangunan2 mreka yg pnuh informasi..

+-1100 a.m: kami pn g blik kt tmpat kuiz td., menunggu kputusan hakim utk top3 ke prgkat akhir.. mula2 ktorg nk blah jer, cuz mmg da xde harapan nk pass..tp ustzh sruh g jugak...
cqah: ala, xde can punye la kte menang, tgok la skola agama blake..
tasha: xpyh la menang, aku nk blik awal laa.. budak2 ni mesti da balik..
aku: aku nk balik rumah...
then ktorg gelak2 at the silliest things, komen2 sana, kuman2 cni..gelak2 sana..gelak2 cni...
then hakim tu kluar la nk umum pemenang..masa tu ktorg gelak2 lg.. die pn umum: 1st-smka tahap., sila agkt tgn! 2nd-smka maariff, sila angkt tgn!!...........
cqah: xdenye nama kte, jom balik
aku: jom r blah..pns cni..aku nk g bandar...*sambil gelak2*
............3rd-smk jengka pusat, sla angkat tgn!.... ktorg gelak2 lg...smk jengka pusat!
reaksi aku:

reaksi cqah: 

reaksi tasha: *aku xphm nape die g gelak*

then, baru cqah agkt tgn.. budak2 skolah smka tahap menangis terharu, ktorg nangis sbb xdpt blik awal..*kne tggu smpi kul 5 utk amik adiah..*

+-1130 a.m: pringkat akhir bmula.. mak aih, harap je seating bertiga, tp xbg bincang! die tyg soklan kt skrin, kne jwb dlm 20s,dah la xphm pe soklan die..ade yg x blaja pn laie! sudahla, jawab je la ape2 pon..ngahaha~~~

hasil drpd pertandingan ni..kami dpt 2nd place..aku rse bbaloi jugak pki bju skola tu, lei menjaja sket lencana skolah..haha~ pe pn, tahniah kpd para pemenang yg lain!.terima kasih kpd pihak penaja ats hadiah tafsir alquran., sgt bermakna bg kami..